Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Propustek plynovodu u nádraží Brno-jih


Temná chodba spojuje pod tratí dvě jinak nepropojené části katastru Dolních Heršpic.
Temná chodba spojuje pod tratí dvě jinak nepropojené části katastru Dolních Heršpic.

Uzavřený propustek plynovodu o délce přes 60 m provádí pod železniční tratí z Břeclavi do Brna dálkový plynovod z regulační stanice v Komárově přes Dolní heršpice do Bohunic a Starého Lískovce.

Historie

Přesné datum výstavby propustku není autorům známo, nicméně podle použitého materiálu a data na stěně západní technické šachty lze usuzovat, že v současné podobě byl vystavěn v roce 1995. V roce 2021 proběhla rekonstrukce vysokotlakého plynovodu DN 300 PN 40, při které byly kompletně nahrazeny vlastní roura i chránička plynovodu, propustek nebyl až na proražení otvorů nutných k protažení roury výrazněji dotčen.

Popis

Zhruba 62 m dlouhý propustek je tvořen chodbou z prefabrikovaných betonových tvárnic o rozměrech přibližně 120 cm × 200 cm se zevnitř zkosenými hranami. Chodba vede přibližně západo-východním směrem kolmo ke kolejišti, kterým v místě křížení prochází traťové koleje č. 1 a 2 stanice Brno-Horní Heršpice, dále jedna kolej spojky do stanice Brno-jih a kolej vlečky na kontejnerový terminál. Chodba vede poměrně mělce jen asi 1 m pod kolejemi, takřka vodorovným směrem.

Na obou stranách propustku jsou technické šachty přístupné z povrchu uzamčenými poklopy a žebříky. Úroveň podlahy je v obou šachtách pode dnem spojovací chodby, která je do šachet de facto odvodněna. V propustku se nenachází žádné další vybavení a v běžném provozu je veřejnosti nepřístupný.

Na východní straně zasahuje technická šachta propustku téměř dva metry nad zem a poskytuje tak prostor zoufalým sprejerům.
Na východní straně zasahuje technická šachta propustku téměř dva metry nad zem a poskytuje tak prostor zoufalým sprejerům.
Chránička o větším průměru ukrývá rouru DN 300, tedy o průměru 30 cm, uloženou v distanční objímce TR s ložisky, která umožňují vzájemný podélný pohyb při zasouvání.
Chránička o větším průměru ukrývá rouru DN 300, tedy o průměru 30 cm, uloženou v distanční objímce TR s ložisky, která umožňují vzájemný podélný pohyb při zasouvání.
Mediální potrubí je, stejně jako chránička, opatřeno izolací z bitumenu, překrytou tenkou vrstvou betonu.
Mediální potrubí je, stejně jako chránička, opatřeno izolací z bitumenu, překrytou tenkou vrstvou betonu.
Pohled z východní do západní technické šachty pod celou šířkou čtyřkolejného kolejiště.
Pohled z východní do západní technické šachty pod celou šířkou čtyřkolejného kolejiště.
V době rekonstrukce je ve dne vidět po celé délce propustku díky nově vyraženým otvorům ve stěnách šachet. Jindy tu vládne takřka úplná tma.
V době rekonstrukce je ve dne vidět po celé délce propustku díky nově vyraženým otvorům ve stěnách šachet. Jindy tu vládne takřka úplná tma.
Neuměle napsané datum 28. 4. 1995 prozrazuje zřejmě dobu, ve které byl propustek vybudován.
Neuměle napsané datum 28. 4. 1995 prozrazuje zřejmě dobu, ve které byl propustek vybudován.
Rozdíl výšky podlahy a plynového potrubí je v západní šachtě menší. Chránička prochází mimo propustek, aby v případě porušení mediální roury zabránila nahromadění plynu pod železnicí.
Rozdíl výšky podlahy a plynového potrubí je v západní šachtě menší. Chránička prochází mimo propustek, aby v případě porušení mediální roury zabránila nahromadění plynu pod železnicí.
Na západní straně je dobře vidět dočasná hlavice navařená na chráničce, která posloužila při jejím postupném zatahování pod železnici. Šachta tu běžně sahá nad zem jen pár desítek centimetrů.
Na západní straně je dobře vidět dočasná hlavice navařená na chráničce, která posloužila při jejím postupném zatahování pod železnici. Šachta tu běžně sahá nad zem jen pár desítek centimetrů.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 5. 8. 2021 byl naposledy upraven dne 9. 8. 2021 a zobrazen celkem 20439×, naposledy dne 8. 10. 2025 v 15:41.

Texty na téma Propustek plynovodu u nádraží Brno-jih

Zpět | Nahoru

Druhé Brno
Téma:
Druhé Brno
Každé větší město ubíhá do více rozměrů. Lze se v něm pohybovat po povrchu nebo pronikat do hloubky. Jinak tomu není ani v Brně. Naše běžné každodenní město se…
Vlečka Brno jih - kontejnerový terminál
Téma:
Vlečka Brno jih - kontejnerový terminál
Faktografie Vystavěna:? Ukončení provozu:v provozu (2021) Číslo vlečky:5020 Délka: Vlečka stále čeká na vložení informací…
Brno jih (žst)
Téma:
Brno jih (žst)
Název stanice: Brno jih Číslo stanice: 380253 Zkratka: BNO JI Kilometrická poloha: 1,61 …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: